Mutatjuk, mennyiért vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok

Mutatjuk, mennyiért vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok

Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiállnak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50 000 - 100 000 forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.

"Apróbetűs" átverés terjed Magyarországon: ezzel az új módszerrel csapolják a bankszámlákat

Az utóbbi időben rosszhiszemű kereskedők használják ki a karácsony előtt vásárlási időszakot, hogy a nem körültekintő vásárlók kártyájáról újabb és újabb összegeket emeljenek le. Ezt úgy teszik meg, hogy az oldalon nem feltűnő és nem egyértelmű módon jelzik, az ismétlődő kártyás vásárlások lehetőségét - hívja fel a figyelmet az OTP.

Vegyes a kép a német kiskereskedelemben

Vegyes a kép a német kiskereskedelemben

A német kiskereskedelmi forgalom októberben csökkenést mutatott az előző hónaphoz képest, ugyanakkor az éves összevetésben emelkedett. Az élelmiszer-kereskedelem stabil növekedést könyvelhetett el, míg a nem-élelmiszer termékek forgalma vegyes képet mutatott.

Kifakadt Kína leggazdagabb embere, nyíltan kritizálta a kormányt is

Kifakadt Kína leggazdagabb embere, nyíltan kritizálta a kormányt is

A kínai gazdaság egyik legbefolyásosabb szereplője és egyben Kína leggazdagabb embere, Zhong Shanshan, a Nongfu Springs italgyártó cég alapítója kemény kritikát fogalmazott meg az online vásárlási platformokkal, különösen a Pinduoduóval szemben. Zhong szerint ezek a platformok árháborút indítottak, amely számos vállalatot és iparágat károsított meg, miközben az ország gazdasági visszaeséssel küzd. A milliárdos üzletember a kínai kormányt is bírálta, amiért nem tett eleget a helyzet kezelésére - írta meg a CNN.

Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.

Kiadta a figyelmeztetést a NAV az online vásárlásoknál

Kiadta a figyelmeztetést a NAV az online vásárlásoknál

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak, hogy csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen; a túlságosan alacsony áron világmárkákat kínáló weboldalak nagy valószínűséggel hamis termékeket értékesítenek.

Lélektani határra értek a magyarok vásárlásai

Lélektani határra értek a magyarok vásárlásai

Az augusztusi magyar kiskereskedelem felpattanása bizakodásra adhat okot, ezért megnéztük, hogy néz ki a magyar boltok forgalma 2021-hez viszonyítva összevetve a régió országaival és olyan gazdag államokkal, mint a skandináv országok.

Meglepő fordulat történt a boltokban

Meglepő fordulat történt a boltokban

Megugrott a kiskereskedelmi fogalom augusztusban és ezzel hosszú idő óta másodszor sikerült meghaladni a 2021-es szintet. Lehet, hogy az emberek a növekvő reálbérek hatására elkezdtek költeni a boltokban, bár korábban is láttunk olyan biztató adatot, amelyet lanyhulás követett.

Lesz még 10 év múlva magyar e-kereskedelem?

Lesz még 10 év múlva magyar e-kereskedelem?

A magyar tulajdonú online kereskedők olyan sok kihívóval néznek szembe Európából, illetve Ázsából is, hogy egyáltalán nem biztos, 10 év múlva még lesznek hazai szereplők ezen a piacon. Többek között erről beszélgettünk a Portfolio Checklist szombati különkiadásában Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadó partnerével. Szó volt a Temuról, a fizikai boltok szerepéről és a logisztikáról is.

Nagyobb lehet a fogyasztói krízis, mint a kormány gondolja

Nagyobb lehet a fogyasztói krízis, mint a kormány gondolja

Már meghallgatható a Portfolio Checklist szombati különkiadása. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a hazai kiskereskedelmi forgalom elszakadt a háztartások fogyasztásától, egyre inkább szolgáltatásokat, illetve külföldről és külföldön fogyasztanak a magyarok. De mit mutatnak a számok, és egyáltalán miért vásárolnának a magyarok hazai kereskedőtől, ha gyakran nagyon hasonló termékekhez juthatnak hozzá olcsóbban, egyenesen Kínából. A hazai e-kereskedelem helyzetéről, a Temuról és a szektor szerkezeti kihívásairól is kérdeztük Madar Norbertet, a GKID vezető tanácsadó partnerét.

Így fogunk vásárolni a következő években

Így fogunk vásárolni a következő években

Az online kereskedelem rendkívül gyorsan változik főleg a kínai "titánok" érkezésének köszönhetően. Pár éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy 10 dollárért megvásárolt termék repülővel érkezzen közvetlenül Kínából az európai vagy amerikai vásárlókhoz. Az ellátási láncok még inkább le fognak rövidülni, de csak azon termékek esetében, amelyek gyorsan kimennek a divatból. Ezekről a témákról is szó volt a 62. Közgazdász-vándorgyűlés kereskedelmi és logisztikai szekciójának panelbeszélgetésén.

Hatalmas befektetést szerzett az egyik magyar fintech sikersztori

Hatalmas befektetést szerzett az egyik magyar fintech sikersztori

A PastPay magyar B2B fintech szolgáltató bejelentette, hogy 12 millió eurós Series A finanszírozási kört zárt. A Platina Capital által vezetett befektetési kör több pénzügyi intézmény és magánbefektető közreműködésével zajlott.

"Engem nem zavar, ha meghalok egy fair versenyben, de ez így nem fair"

A Temu és a Shein teljesen felforgatták az európai online kereskedelmet. Ezt nem csak a Magyarországon is jelentős piaci részesedéssel bíró régiós szereplők érzik, de a piacvezető ár- és termék összehasonlító oldal, az Árukereső.hu is, amely szintén cseh tulajdonban van. David Chmelařral, cég anyavállalatának, a Heureka Groupnak a vezérigazgatójával beszélgettünk a magyar online kereskedelmi piacról, a kínai trónkövetelőkről, a Google piaci fölényéről és az Árukereső.hu hazai terveiről.

A Temu és a pénztelenség miatt döcög a magyar e-kereskedelem

A Temu és a pénztelenség miatt döcög a magyar e-kereskedelem

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll - többek között erről beszélt Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere a Mastercarddal közösen készített Digitális Kereskedelmi Körkép bemutatóján.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Brutális járványhullám van Magyarországon - Ezért beteg most mindenki körülötted
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.