Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiállnak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50 000 - 100 000 forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.
Az utóbbi időben rosszhiszemű kereskedők használják ki a karácsony előtt vásárlási időszakot, hogy a nem körültekintő vásárlók kártyájáról újabb és újabb összegeket emeljenek le. Ezt úgy teszik meg, hogy az oldalon nem feltűnő és nem egyértelmű módon jelzik, az ismétlődő kártyás vásárlások lehetőségét - hívja fel a figyelmet az OTP.
A német kiskereskedelmi forgalom októberben csökkenést mutatott az előző hónaphoz képest, ugyanakkor az éves összevetésben emelkedett. Az élelmiszer-kereskedelem stabil növekedést könyvelhetett el, míg a nem-élelmiszer termékek forgalma vegyes képet mutatott.
A kínai gazdaság egyik legbefolyásosabb szereplője és egyben Kína leggazdagabb embere, Zhong Shanshan, a Nongfu Springs italgyártó cég alapítója kemény kritikát fogalmazott meg az online vásárlási platformokkal, különösen a Pinduoduóval szemben. Zhong szerint ezek a platformok árháborút indítottak, amely számos vállalatot és iparágat károsított meg, miközben az ország gazdasági visszaeséssel küzd. A milliárdos üzletember a kínai kormányt is bírálta, amiért nem tett eleget a helyzet kezelésére - írta meg a CNN.
Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak, hogy csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen; a túlságosan alacsony áron világmárkákat kínáló weboldalak nagy valószínűséggel hamis termékeket értékesítenek.
Az augusztusi magyar kiskereskedelem felpattanása bizakodásra adhat okot, ezért megnéztük, hogy néz ki a magyar boltok forgalma 2021-hez viszonyítva összevetve a régió országaival és olyan gazdag államokkal, mint a skandináv országok.
Megugrott a kiskereskedelmi fogalom augusztusban és ezzel hosszú idő óta másodszor sikerült meghaladni a 2021-es szintet. Lehet, hogy az emberek a növekvő reálbérek hatására elkezdtek költeni a boltokban, bár korábban is láttunk olyan biztató adatot, amelyet lanyhulás követett.
Az Amazon ellen felhozott, illegális monopólium fenntartására vonatkozó vádakat részben elutasította egy Seattle-i szövetségi bíróság. A keresetben azt állították, hogy algoritmussal hajtotta fel az árakat az online kereskedelmi óriás - számolt be a Reuters.
A magyar tulajdonú online kereskedők olyan sok kihívóval néznek szembe Európából, illetve Ázsából is, hogy egyáltalán nem biztos, 10 év múlva még lesznek hazai szereplők ezen a piacon. Többek között erről beszélgettünk a Portfolio Checklist szombati különkiadásában Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadó partnerével. Szó volt a Temuról, a fizikai boltok szerepéről és a logisztikáról is.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szombati különkiadása. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a hazai kiskereskedelmi forgalom elszakadt a háztartások fogyasztásától, egyre inkább szolgáltatásokat, illetve külföldről és külföldön fogyasztanak a magyarok. De mit mutatnak a számok, és egyáltalán miért vásárolnának a magyarok hazai kereskedőtől, ha gyakran nagyon hasonló termékekhez juthatnak hozzá olcsóbban, egyenesen Kínából. A hazai e-kereskedelem helyzetéről, a Temuról és a szektor szerkezeti kihívásairól is kérdeztük Madar Norbertet, a GKID vezető tanácsadó partnerét.
Az online kereskedelem rendkívül gyorsan változik főleg a kínai "titánok" érkezésének köszönhetően. Pár éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy 10 dollárért megvásárolt termék repülővel érkezzen közvetlenül Kínából az európai vagy amerikai vásárlókhoz. Az ellátási láncok még inkább le fognak rövidülni, de csak azon termékek esetében, amelyek gyorsan kimennek a divatból. Ezekről a témákról is szó volt a 62. Közgazdász-vándorgyűlés kereskedelmi és logisztikai szekciójának panelbeszélgetésén.
A PastPay magyar B2B fintech szolgáltató bejelentette, hogy 12 millió eurós Series A finanszírozási kört zárt. A Platina Capital által vezetett befektetési kör több pénzügyi intézmény és magánbefektető közreműködésével zajlott.
Piaci pletykák szerint már szeptemberben belép a magyar kereskedelmi piacra az Allegro, a lengyel online piactér.
A Temu és a Shein teljesen felforgatták az európai online kereskedelmet. Ezt nem csak a Magyarországon is jelentős piaci részesedéssel bíró régiós szereplők érzik, de a piacvezető ár- és termék összehasonlító oldal, az Árukereső.hu is, amely szintén cseh tulajdonban van. David Chmelařral, cég anyavállalatának, a Heureka Groupnak a vezérigazgatójával beszélgettünk a magyar online kereskedelmi piacról, a kínai trónkövetelőkről, a Google piaci fölényéről és az Árukereső.hu hazai terveiről.
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll - többek között erről beszélt Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere a Mastercarddal közösen készített Digitális Kereskedelmi Körkép bemutatóján.
A Columbia Egyetem Nobel-díjas professzorának cikke.
Rengeteg életet menthet meg, ha működik a módszer.
Nem mindenkinek tetszik.
Vége Joe Biden tiltásának.
Percről percre tudósításunk az ukrán frontról.
Jelentős kifizetések várhatók.
Még nincs késő, ha hiszel Trump ígéretének.
Ez is egy létező forgatókönyv.