A kínai gazdaság egyik legbefolyásosabb szereplője és egyben Kína leggazdagabb embere, Zhong Shanshan, a Nongfu Springs italgyártó cég alapítója kemény kritikát fogalmazott meg az online vásárlási platformokkal, különösen a Pinduoduóval szemben. Zhong szerint ezek a platformok árháborút indítottak, amely számos vállalatot és iparágat károsított meg, miközben az ország gazdasági visszaeséssel küzd. A milliárdos üzletember a kínai kormányt is bírálta, amiért nem tett eleget a helyzet kezelésére - írta meg a CNN.
Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak, hogy csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen; a túlságosan alacsony áron világmárkákat kínáló weboldalak nagy valószínűséggel hamis termékeket értékesítenek.
Az augusztusi magyar kiskereskedelem felpattanása bizakodásra adhat okot, ezért megnéztük, hogy néz ki a magyar boltok forgalma 2021-hez viszonyítva összevetve a régió országaival és olyan gazdag államokkal, mint a skandináv országok.
Megugrott a kiskereskedelmi fogalom augusztusban és ezzel hosszú idő óta másodszor sikerült meghaladni a 2021-es szintet. Lehet, hogy az emberek a növekvő reálbérek hatására elkezdtek költeni a boltokban, bár korábban is láttunk olyan biztató adatot, amelyet lanyhulás követett.
Az Amazon ellen felhozott, illegális monopólium fenntartására vonatkozó vádakat részben elutasította egy Seattle-i szövetségi bíróság. A keresetben azt állították, hogy algoritmussal hajtotta fel az árakat az online kereskedelmi óriás - számolt be a Reuters.
A magyar tulajdonú online kereskedők olyan sok kihívóval néznek szembe Európából, illetve Ázsából is, hogy egyáltalán nem biztos, 10 év múlva még lesznek hazai szereplők ezen a piacon. Többek között erről beszélgettünk a Portfolio Checklist szombati különkiadásában Madar Norberttel, a GKID vezető tanácsadó partnerével. Szó volt a Temuról, a fizikai boltok szerepéről és a logisztikáról is.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szombati különkiadása. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a hazai kiskereskedelmi forgalom elszakadt a háztartások fogyasztásától, egyre inkább szolgáltatásokat, illetve külföldről és külföldön fogyasztanak a magyarok. De mit mutatnak a számok, és egyáltalán miért vásárolnának a magyarok hazai kereskedőtől, ha gyakran nagyon hasonló termékekhez juthatnak hozzá olcsóbban, egyenesen Kínából. A hazai e-kereskedelem helyzetéről, a Temuról és a szektor szerkezeti kihívásairól is kérdeztük Madar Norbertet, a GKID vezető tanácsadó partnerét.
Az online kereskedelem rendkívül gyorsan változik főleg a kínai "titánok" érkezésének köszönhetően. Pár éve még elképzelhetetlen volt, hogy egy 10 dollárért megvásárolt termék repülővel érkezzen közvetlenül Kínából az európai vagy amerikai vásárlókhoz. Az ellátási láncok még inkább le fognak rövidülni, de csak azon termékek esetében, amelyek gyorsan kimennek a divatból. Ezekről a témákról is szó volt a 62. Közgazdász-vándorgyűlés kereskedelmi és logisztikai szekciójának panelbeszélgetésén.
A PastPay magyar B2B fintech szolgáltató bejelentette, hogy 12 millió eurós Series A finanszírozási kört zárt. A Platina Capital által vezetett befektetési kör több pénzügyi intézmény és magánbefektető közreműködésével zajlott.
Piaci pletykák szerint már szeptemberben belép a magyar kereskedelmi piacra az Allegro, a lengyel online piactér.
A Temu és a Shein teljesen felforgatták az európai online kereskedelmet. Ezt nem csak a Magyarországon is jelentős piaci részesedéssel bíró régiós szereplők érzik, de a piacvezető ár- és termék összehasonlító oldal, az Árukereső.hu is, amely szintén cseh tulajdonban van. David Chmelařral, cég anyavállalatának, a Heureka Groupnak a vezérigazgatójával beszélgettünk a magyar online kereskedelmi piacról, a kínai trónkövetelőkről, a Google piaci fölényéről és az Árukereső.hu hazai terveiről.
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll - többek között erről beszélt Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere a Mastercarddal közösen készített Digitális Kereskedelmi Körkép bemutatóján.
Nem sok magyar internetező lehet már, aki ne hallott volna a Temuról, a kínai webshopról, amely pár hónapja robbant be a hazai e-kereskedelmi piacra és mostanra az egyik legnagyobb szereplővé vált. Az agresszív terjeszkedés és a szürreálisan alacsony árak komoly felzúdulást idéztek elő az online kiskereskedelmi szegmensben, akkorát, hogy már a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódik a cégnél. De vajon hogy képes fennmaradni a Temu anyacége, mikor nagy valószínűséggel minden – egyelőre ingyenes – szállításon pénzt veszít, mekkora lehet a részesedése itthon, és mi lesz az áfával, amit a vásárlásaink után kell befizetniük a magyar államkasszába. Ezeknek jártunk utána a Portfolio Checklist különkiadásában.
Rendkívüli változásoknak vagyunk tanúi az online kereskedelemben nem csak itthon, de globálisan is. A kínai webshopok agresszív és nyilvánvalóan fenntarthatatlan terjeszkedéssel letarolták a piacokat, sok országban forgalmukat tekintve megszerezve az első helyet. Emiatt a magyar piacot domináló cseh, lengyel és román cégeknek is főhet a feje. Közben a magyar kormány arra készül, hogy helyzetben hozza az állami logisztikai szolgáltató Magyar Postát. Hogy milyen jövő áll a kisebb magyar webshopok előtt, mit jelent a Posta versenyelőnye és miért nő a kiszervezett logisztikai piac arról Táncsics Andrást, a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.
Nem sért sem régiós, sem helyi jogszabályokat működése során a Temu, állítja a feltörekvő webshopot üzemeltető cég válaszul azokra a vádakra, melyek a múlt héten fogalmazódtak meg hazai e-kereskedői körökben - írja a HWSW.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Olajraktárt ért támadás az éjjel.
Vidéken várhatóan 10% alatti szobaár-emelkedést bír majd el a piac
Mozgalmas esztendő volt, annyi biztos.
Intenzív szakaszában van a háború.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?